In 2023 zal de huisstijl van Paramedics veranderen. Nieuwe kleuren en een nieuw logo. We vinden het belangrijk om u als klant/patiënt en vriend van ons bedrijf mee te nemen in deze ontwikkeling. Dit is ons verhaal.
In April 2018 namen wij (Guido en Laurens) de praktijk over van Harry en Roeli en borduurden wij voort op het succes en de inzet van hen beiden. Dat ging over het algemeen goed. De corona periode was een flinke, onverwachte streep door de rekening wat betreft de ontwikkeling van de praktijk maar die storm werd overleefd. Na die periode groeide de praktijk wederom gestaag naar meer specialisaties, meer vestigingen, meer soorten diensten en meer fijne collega’s met in het bijzonder de overname van de Molengaard in de zomer van 2021.
Bij ons als eigenaren leefde al in 2018 de wens om een eigen gevoel in het bedrijf te verwerken. We wilden een regionaal bedrijf zijn die trots is op onze provincie en onze stad Assen. De afgelopen jaren hebben we het daar veel over gehad en is het thema steeds teruggekomen zonder daar een duidelijk plan voor te maken, telkens waren er weer andere prioriteiten. Vorig jaar wilden we er eindelijk écht mee aan de gang.
Geïnspireerd door andere ondernemers, zoals Schutrups Exloo bijvoorbeeld, die buitenland trips maken om tot nieuwe ideeën te komen zijn wij vertrokken naar Amerika. Het land van ” the American Dream” en patriottisme, een gezonde vorm van vaderlandsliefde. Patriotten zijn trots op hun land of regio en houden bepaalde tradities in stand. Ze zoeken naar levensvormen en attributen die symbool staan voor hun regio. Een van de staten in Amerika waar dit enorm op van toepassing is, is Texas en daar vlogen wij dus heen. De Amerikaanse en Mexicaanse cultuur worden daar in 1 wereld gevangen en wij vonden het inspirerend om te zien er in het straatbeeld telkens weer dezelfde uittingen te zien waren: de Texaanse vlag, de speciale hoeden, de culinaire gewoontes én …. de Texas Longhorn.
De Texas longhorn is een prachtig dier, een groot koeienras met brede hoorns. Een absolute blikvanger in de Texaanse weides. Dit deed ons sterk denken aan het behang wat wij hebben hangen aan de Bremstraat, een Schotse hooglander. Van dit koeienras lopen er honderden rond in Drenthe en is altijd imposant om te passeren bij een fietstocht op bijvoorbeeld het Noordseveld (Zeijen/Norg/Peest) maar ook in Orvelte of elders in onze provincie. Toen wij het behang lieten aanbrengen vonden we het met name een mooie foto en mooie kleuren. Op dat moment was het eigenlijk niet meer dan een versiering van onze entree maar toen we in Texas rondliepen waren we het er direct over eens: wij willen de Schotse hooglander eren zoals de Texanen de Longhorn eren. Geen afgezaagde logo’s met hunebedden, klompen of Bartje. Een hooglander moest de belichaming worden van wat Paramedics wil uitstralen: krachtig maar ook knuffelbaar. En ondanks dat ze Schotse hooglanders heten, voelen wij het als écht Drents. Wellicht heeft u al gemerkt dat er al maanden een stoere hooglander de website van Paramedics verrijkt. Dit was alvast een kleine opstap naar het volgende besluit.
Na onze trip naar Amerika hebben wij zodoende besloten om onze huisstijl te gaan aanpassen naar eentje waar wij als eigenaren voor de volle 100% achterstaan. Mooie warme kleuren en de Schotse hooglander als ster van de show. Verder verandert er niets. Wij blijven gewoon Paramedics, houden gewoon onze vestigingen en mensen en belangrijker: veranderen niets aan onze professionaliteit en service. Enkel het logo zal veranderen en er zal melk uit de automaten komen in plaats van koffie (grapje).
Wij zijn trots op het resultaat en hopen dat u de verandering van de huisstijl kan goedkeuren.
Team Paramedics